Yleiset toimitusehdot

KAUPAN YLLÄPITÄJÄ: Bieder Kumara Juha, Renginkuja 1 LH C 4 , 00410 Helsinki, puh 020-360 210, df@dataflora.fi 3376114-8

MARKKINOINTINIMI: Dataflora ja  DF-Kukkavälitys

Nämä toimitusehdot koskevat kaikkea asiakkaille TOIMITETTAVAA MYYNTIÄ tilaustavasta riippumatta. Tilaustapoina voivat olla mm. puhelin-, internet-, sähköposti- ja myymälätilaukset.

TOIMITUKSET

Kukkatoimitukset tapahtuvat DataFlora-kauppiaiden kautta. www.dataflora.fi-sivuilta tehdyissä tilauksissa tilaaja voi itse valita toimittavan liikkeen. Ostoskorissa ja tilausvahviistuksessa näkyy toimittavan liikkeen nimi sekä toimitusalueen paikkakunta. Toimittava liike voi sijaita myös eri paikkakunnalla. Kukin liike itse hinnoittelee toimitukset itsenäisesti. Toimituksista veloitetaan toimitushinnaston mukainen maksu. Toimitusmaksun suuruus vaihtelee toimitusalueen mukaan. Yleisimmin maksu on 15-25€. DataFlora pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli vastaanottajan osoite on kaukana lähimmästä toimipisteestä, eikä tilaajan maksama kuljetushinta riitä kuljetuksesta aiheutuneiden kulujen kattamiseen. Tällöin maksettu hinta palautetaan asiakkaalle.
Toimituksissa pääkaupunkiseudun ulkopuolelle on paikkakuntakohtaisia eroja aikarajoissa.

Toimituksissa saattaa olla viiveitä esimerkiksi poikkeuksellisten sääolojen vuoksi. Mikäli esim. runsaan lumen tulon tai auraamattomien teiden vuoksi toimitusosoitteeseen ei autolla päästä, toimitusta voidaan joutua siirtämään.

ULKOMAAN TOIMITUKSET

Ulkomailla tapahtuvat toimitukset ovat aina viitteellisiä. Mikäli vastaanottajaa ei syystä tai toisesta tavoiteta puhelimitse, saattaa toimitus viivästyä. Toimituksen myöhästyminen mistä tahansa syystä ei oikeuta palautukseen tai hyvitykseen. Viikonloppuisin toimitukset eivat ole aina mahdollisia. Kukkavalikoima ei vastaa Suomen valikoimaa, tuotteet tehdään vastaamaan niistä maksettua arvoa. Ulkomaan toimituksissa ei ole reaaliaikasita tilausten toimitusseurantaa ja aikaerojen vuoksi reaaliaikaisen tiedon saanti ei aina onnistu. Vaikka toimitukset samallekin päivälle ovat Euroopassa mahdollisia, on hyvä varata aikaa toimitukselle vähinttään vuorokausi ja muualle maailmassa vähintään kolmevuorokautta.

TUOTEVALIKOIMA

Sivuilla näkyvä tuotevalikoima on esimerkinomainen. Kaikki tuotteet valmistetaan aina tilauksen jälkeen eikä niitä ole valmiina varastossa. Tuotteiden ulkonäössä ja sisällössä on eroja koska paikallinen valikoima voi vaihdella suurestikin. Toimittava kauppias pyrkii aina valmistamaan tilatut tuotteet tuotekuvien mukaisesti. Mikäli vastaavaa tuotetta ei ole varastossa, korvataan tuote automaattisesti vastaavan hintaisella muulla tuotteella. Huomioithan että tuote saatetaan korvata vastaavanhintaisella muulla tuotteella, myös kukkien määrä saattaa vaihdella paikallisen/sesonkikohtaisen hintatason mukaan. Kaikilla Suomen paikkakunnilla ei ole enää lainkaan kukkakauppoja, tai kukkakaupan valikoima saattaa olla hyvin pieni ja kausittainen. Paikkakunnan ainut kauppa saattaa olla esim. lomien vuoksi kokonaan suljettu. Mikäli tilaus tästä syystä joudutaan perumaan palautamme maksetun maksun kokonaisuudessaan. Parhaan saatavuuden varmistamiseksi tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, jopa viikkoa ennen.

ALLERGIAT JA TUOKSUYLIKERKKYYS

Useimmat kukat tuoksuvat ja kukkien koskettelu saattaa aiheuttaa herkimmille allergisia reaktioita. Voidaksemme välttää ikävät tilanteet tulee asiasta ilmoittaa meille ostoskorin viestikentässä, esim. ilmaisulla ”ei tuoksuvaa”, jotta toimittava liike tietää ottaa asian huomioon.

Kimppu sinisistä ja keltaisista kukista
Hyasintti saattaa aiheuttaa oireita tuoksuyliherkille.

TOIMITUSAIKA

Arkisin ennen klo. 17.00 tehdyt tilaukset toimitetaan perille samana päivänä pääkaupunkiseudulla. Muualle Suomeen tilaukset tulee tehdä klo 16:00 mennessä. HUOM! Takarajoissa saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja. Aattoina (esim. vappu, juhannus, joulu ja uusi vuosi) takaraja kaikkialle Suomessa on viimeistään klo 12:00. www.dataflora.fi sivuilla oleva toimituspäiväkalenteri hintoineen on suuntaa antava. DataFlora on riippuvainen toimituspaikan kukkakauppojen kapasiteetista. Toimitus- ja hinnoittelujärjestelmä perustuu postinumeroihin. Osa postinumeroalueista on niin suuria että kuljetusaika tai hintaa saatetaan joutua muuttamaan.

Viikonloppuisin tilauksen takaraja samalle päivälle on klo. 15.00. Lauantai- ja sunnuntaitoimitukset pääkaupunkiseudun ulkopuoliselle alueelle tulee jättää jo lauantaina klo 13.00. Kaikkialle sunnuntaitoimitus ei ole mahdollista, tällöin kukat toimitetaan perille jo lauantaina. Iltaisin, viikonloppuisin, juhlapäivinä ja kuluttajaosoitteisiin, emme voi taata toimitusta tiettynä kellonaikana. Erityistilaisuuksiin kuten hautajaisiin toimitamme tilaukset toivomananne aikana. Toimitusaikaa ei voida vahvistaa. Toiveenne pyritään huomioimaan mahdollisuuksien mukaan. Kuljetuksia saatetaan ruuhkanvuoksi jaksottaa jo edelliselle päivälle eikä toimitustakarajoja kyetä välttämättä noudattamaan. Toimittava kauppias voi halutessaan soittaa vastaanottajalle sopiakseen toimitusajasta. Näin menetellään usein silloin kun toimitusosoite on etäällä toimituspisteestä. Kontaktointivelvollisuutta ei kuitenkaan ole, ellei siitä ole erikseen maksettu. Määräaikaan mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan viimeistään juhlapäivän aikana. Määräajan jälkeen saapuvat tilaukset toimitetaan vastaanottajalle seuraavan arkipäivänä tai heti kun se on mahdollista. Toimitusajan takarajat vaihtelevat toimituspaikkakunnittain. Yllämainitut ajat eivät ole voimassa kaikille paikkakunnille. Tarkemman paikkakuntaisen takarajatiedon saat soittamalla toimistoomme. Toimitusajat evät ole voimassa suurina juhlapäivinä (esim. Äitienpäivä).

TOIMITUSPÄIVÄKALENTERI

Internetsivuillamme näkyvä toimituspäiväkalenteri on viitteellinen. Emme voi aina taata kaikkialle Suomeen tai kaikkiin maihin toimitusta valittuna päivänä. Tilauksen saapuessa hyvissä ajoin, toimitus saatetaan toimittaa etukäteen. Vastaavasti tilauksen saapuessa myöhään esim. edellisenä tai samana päivänä toimitus siirtyy seuraavalle mahdolliselle toimituspäivälle. Tiedotamme toimituspäivän muutoksista heti kun saamme siitä tiedon paikalliselta kumppaniltamme. Tällaiset tapaukset ovat kuitenkin hyvin harvinaisia ja toimituspäiväkalenteriin voi pääsääntöisesti luottaa. Toimitusvarmuutemme on 97%.

ANNETUT TIEDOT JA VAHINGONKORVAUS

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Oy Kukkien Datavälitys DF Ltd ei ole vastuussa asiakkaan antamien mahdollisten virheellisten tietojen kuten osoitteiden ja ovikoodien, puutteellisten/virheellisten puhelinnumerojen hänelle aiheuttamista haitoista eikä vahingosta. Mikäli tuotetta ei voida toimittaa perille virheellisten tietojen tai poikkeuksellisten sääolojen vuoksi, ei Kukkien Datavälitys palauta tuotteen ja kuljetusten hintaa asiakkaalle, eikä korvaa asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutunutta vahinkoa. Oy Kukkien DataFlora DF Ltd mukaan luettuna toimittava kauppias eivät vastaa välillisistä vahingoista. DataFloralla ja välittävällä kauppiaalla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta tilausta, jossa ei ole vastaanottajan matkapuhelinnumeroa. Väärän postinumeron antaminen johtaa kukkalähetyksen ohjautumiseen väärälle paikkakunnalle. Tästä aiheutuvat kustannukset lisälaskutetaan tilaajalta tai vähennetään peruutettavan tilauksen summasta

TILAUKSET JA MAKSAMINEN

– Asiakkaan antamat tiedot pidetään luottamuksellisena, eikä niitä luovuteta eteenpäin.
– Tilausvahvistus toimitetaan automaattisesti tilatessa annettuun sähköpostiosoitteeseen.
– Tilausjärjestelmästä (nettikaupasta) jätetty tilaus astuu voimaan vasta kun kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Laskutusta käytettäessä kaikkien erääntyneiden laskujen tulee olla maksettu, ennen uutta toimitusta.

VASTAANOTTAJAA EI TAVOITETA

Mikäli kukkien vastaanottaja ei ole paikalla kukkia toimitettaessa yritetään vastaanottajaa tavoittaa puhelimitse tai tekstiviestillä, kukat jätetään tällöin yleensä oveen tai naapuriin. Mikäli asiakas on antanut luvan jättää kukat oveen vastaa hän myös kustannuksista, joita lähetyksen katoamisesta aiheutuu. Kylmällä ilmalla ei kukkia voida jättää ulos. Tällöin kuljetus palautuu kauppiaalle. Kuljetusta tilatessaan maksaa tilaaja yhdestä toimituksesta näin ollen kukat toimitetaan vastaanottajalle samaan hintaan vain kerran. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta eikä kukkia voida jättää oveen tai toimitus epäonnistuu virheellisten tai puutteellisten tietojen vuoksi voi toimittava kauppias halutessaan pyytää asiakasta noutamaan kukat liikkeestään. Toimittava liike voi myös olla yhteydessä tilaajaan tai vastaanottajaan sopiakseen uusintatoimituksesta. Mikäli toimitus ei ensimmäisellä kerralla onnistu on uusintatoimitus aina maksullinen. Kuljetusmaksu ei sisällä puheluja tai asiakaskontaktointeja vastaanottavaan asiakkaaseen. Toimittava kukkakauppias ei ole velvollinen selvittämään kukkien vastaanottajan läsnäoloa toimitushetkellä. Mikäli tilaaja edellyttää, että läsnäoloselvitys tehdään, kyse on maksullisesta lisäpalvelusta. Tätä lisäpalvelua voi tiedustella myyvästä liikkeestä. Läsnäoloselvitystä ei voi tilata internetin kautta tehtäviin tilauksiin. Selvitystyön suositushinta on 10€.

TOIMITUKSET, HOTELLEIHIN, SAIRAALOIDEN OSASTOILLE JA HOITOLAITOKSIIN

DataFlora kukkavälitys vastaa kukkatoimituksen toimittamisesta hotellin tai hoitolaitoksen vastaanottoon saakka. Tietosuojasyistä meillä ei ole käytössämme asukkaiden huonetietoja eikä huoneisiin useinkaan päästä vaikka tieto olisikin tilauksella, sillä hotellikäytävien ovet aukeavat vain avainkorteilla. DataFlora toimittaa kukat vastaanottoon tilaajalta saatujen tietojen perusteella ja pyytää vastaanottoa toimittamaan kukat perille. Tästä aiheutuu usein viiveitä toimitusaikoihin eikä DataFlora kukkavälitys vastaa kukkien perillemenosta huoneeseen saakka. Tilaaja voi halutessaan ilmoittaa suoraan vastaanottajalle saapuvasta lähetyksestä jotta kukkien perillemeno varmistuu.

TOIMITUSAJASTA SOPIMINEN

Toimitusajasta ei pääsääntöisesti voi sopia etukateen. Teemme kaikkemme että kukkatoimitus onnistuu sovittuna päivänä. Kukkatoimittajalla on kuitenkin oikeus joissain tilanteissa sopia toimitusajasta etukäteen suoraan kukkien vastaanottajan kanssa. Tällöin tilaajan suunnittelema yllätysmomentti saattaa epäonnistua. Toimituksesta sopimiseen vastaanottajan kanssa on useimmiten syynä tilaajalle/vastaanottajalle koituvien kustannusten minimointi. Esimerkiksi toimitusosoitteeseen saattaa olla pitkä matka, eikä kukkia voida ilman lisäkustannuksia toimittaa kahteen kertaan, syynä voi olla myös esimerkiksi huonot sääolot eikä kukkia ei voda jättää ulos tai yrityksiin tapahtuvissa toimituksissa saatetaan selvittää mm. aukioloajat tai vastaanottajan paikallaolo. Edellä mainitut sopimiset tekee aina toimittava kauppias tilanteen mukaan. Siihen ei toimittajaa velvoiteta eikä palvelua voi erikseen tilata. Päätöksen toimituksesta sopimisesta tekee aina kukkapaketin toimittaja. Toimituspäivän muuttuminen ei oikeuta hinnan alennukseen tai hyvitykseen.

MAKSUT VISA, VISA-ELECTRON TAI MASTERCARD -KORTEILLA

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Oy Kukkien Datavälitys DF toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi se tai sen alihankkija toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja. Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7Ohjelmakaari 10, 40500 JYVÄSKYLÄ Puhelin: 0207 181830

TAKUU

Kukille annetaan tuoreustakuu. Mikäli laatu ei vastaa odotuksianne, on tuotteesta reklamoitava välittömästi toimituksen jälkeen. Koska kukat ovat elävää materiaalia, ei myöhässä saapuvia reklamointeja voida huomioida. Mahdolliset huomautukset, jotka kohdistuvat tavaran laatuun tai toimitukseen on tehtävä välittömästi toimituksen tapahduttua toimittavaan kauppaan tai DataFloraan 020 360 210. Mikäli tuotteessa on toimittajasta johtuva laatuongelma toimitetaan vastaanottajalle uudet kukat veloituksetta. Tavarantoimittaja ottaa tällöin aiemmin toimitetun tuotteen takaisin. Mikäli kukkien vastaanottaja ei anna hänelle toimitettua viallista tuotetta takaisin ei DataFloralla tai sen toimittajalla ole velvollisuutta toimittaa uusia kukkia, koska laatuvirhettä ei voida todentaa.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN JA PALAUTUKSET

Jos syystä tai toisesta haluat peruuttaa tilauksesi voit tehdä sen vuorokautta ennen. Tällöin peruutuksista veloitetaan 8€ kulut. Tämän jälkeen tapahtuvista peruutuksista laskutetaan aina todelliset kulut, yleensä koko tilauksen hinta. Maksupalautukset tapahtuvat käytetyn maksuvälineen mukaisesti. Luottokorttiostot hyvitetään luottokortille, pankkimaksut pankkitilille jne. Tuotteet valmistetaan aina asiakkaan tilauksesta ja toivomusten mukaisesti, eikä tuotteita pystytä myymään edelleen ilman huomattavia tappioita, tuotteilla ei näin ollen ole kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta.

HUOM! TUORETUOTTEILLA EI OLE KULUTTAJASUOJALAIN MUKAISTA PALAUTUSOIKEUTTA.

Jäikö jotain vielä mielen päälle? Lue usein kysytyt kysymykset täältä.